Odzvonené, odovzdané, oslávené. Tento stav môžeme konštatovať po nedeľnej afterparty online marketingovej súťaže Doska. Okrem toho, že zmenila životné pohody 32 tímov, priniesla do slovenských vysokých škôl novinku.

Je možno smutné, že to museli byť až študenti UCM, ktorí prišli na jednoduché a efektívne spojenie kreatívnych študákov s reklamnými agentúrami, no o to lepší feeling a výsledný efekt dodali celému priebehu. Už len samotný fakt, že „pracujete“ pre ľudí vašej vekovej skupiny je z istého pohľadu upokojením, na druhej strane si uvedomujete, že vašu prácu uvidia odborníci, ktorých pozná na Slovensku asi každý wannabe marketér.

Keby som mal písať o priamych vplyvoch Dosky na študentské životy, vymenujem veci ako získavanie kontaktov, porovnanie síl, snahu zabojovať aj za svoju alma mater či skúsenosti s prácou na reálnom zadaní z praxe. Keby som mal písať o vplyvoch Dosky na mňa samého, tak to bude o tom, ako som prišiel o posledné zvyšky voľného času (ako keby som nejaký mal), ako som vnútorne kričal keď sa nápad rodil cisárskym rezom, ako som spoznal naozaj šikovných spolužiakov a čo všetko som do seba dostal v snahe získať ultimátny párty rank „Kučerka“.

Ȉo však považujem za najpodstatnejší message, ktorý táto súťaž vysiela slovenským vysokoškolákom je fakt, že vysnívaný job v oblasti, ktorú študujú (vidíte ten smutne ironický predpoklad lásky k svojmu štúdiu?) nedostanú sedením v laviciach a čakaním na pečené holuby, ale práve aktívnym prezentovaním nadobudnutého skillu ešte počas štúdia. Keď som pár týždňov dozadu rozprával na hodine Internetového marketingu o Doske, dovolil som spomenúť povzbudenie jedného z porotcov – Michala Pastiera. Ten raz študentom pripomínal, že cesta k úspechu vedie cez práce a aktivity počas štúdia. Treba jednoducho povedať, že aj keď súťaže vyhráva zväčša jeden (človek/tím/…), tak aj ostatní získavajú veľa: prezentáciu schopností, nenahraditeľný feedback, povedomie o sebe samom medzi odborníkmi.

Chcel by som preto poďakovať všetkým, ktorí tvorili prvý ročník Dosky: organizátorom za nápad a realizáciu, čo ich stálo veľa, no sami ukázali, že vedia robiť veľké veci; porotcom za hodnotenia a feedback, ktorý dal mnohým viac než dvojkilové skriptá; súťažiacim za vytvorenie zdravej konkurencie; sponzorom za nevyhnutnú pomoc a na záver každému fanúšikovi vytvorených prác. Možno aj pre vás budeme o pár rokov tvoriť kampane a snažiť sa zdvihnúť (aj tak dosť vysokú) úroveň kreatívy na Slovensku.

P.S.: Vraj bude aj druhý ročník, takže pripravujte klávesnice a myšky.