Slovensko prežíva ďalší bulvárny boom. Televízia JOJ neostala nič dlžná svojej naštrbenej povesti a do popredia posúva stále viac žiadanejšiu „farmárku Martinu“ o ktorej sa dnes hovorí ako o nástupkyni známeho Meliška, teda aspoň v oblasti ľudovej „slovesnosti“. Niektorí sa tešia z nových výrokov, ktoré sa budú cez dlhé zimné noci tradovať, iní uvažujú, či sa dá ísť morálne hlbšie. Mám zlú správu: dá.

Už viackrát som počul otázku, kam až môže zájsť bulvár, ktorý sa pestuje na Slovensku. Dnes znie ako fikcia predstava, že titulné stránky najčítanejších novín nebudú obsahovať napríklad smrť známych osobností alebo fotky zo súkromia. Také veci ako rakovina dnes už zosnulého Michala Dočolomanského (kombinovaná s jeho sexuálnou orientáciou) začali bulvár zaujímať v podstate nedávno.

Trend však pokračuje: mali sme tu rôzne reality show. Najprv nesmelé pokusy s touto značkou, ktorá spočiatku vzbudzovala odpor a nedôveru. Kontroverzné páry, témy, zábery. A tiež ľudia, ktorí si mysleli, že ďalej ako do umelo vytvorenej ponorkovej choroby v nejakom zamknutom dome, sa nedá zájsť. Zašlo…

Ani tá romantika už nie je to, čo bývala. Pamätáte si reláciu „Srdcové záležitosti“? To bola svojím spôsobom tiež show, ale tá láska sa tam miestami naozaj objavovala. Dnes pokročila doba a zoznamky dosiahli nový level.

Farmári hľadali ženu, ale JOJka našla mediálny produkt. Dobre predajný. Prudko sledovaný. A tým, ktorí si myslia, že nižšie ako k prezentácii súkromia jednej nie moc dobre fungujúcej rodiny sa ísť nedá môžem odkázať len vetu z nadpisu. Lebo priestoru na ďalšie fáranie do bane ľudskej blbosti je stále dosť.